سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران خبر داد

افزایش ۱۱۵ درصدی «صلح» در شکایات مردمی پرونده‌های صنفی

۱۴:۱۹:۲۷ آذر ۱۸, ۱۳۹۸

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: طی سه هفته گذشته ۱۰هزار و ۱۱۴ پرونده شکایات مردمی منجر به صلح و سازش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، بهنام نیک‌منش در در نشست ستاد تنظیم بازار که صبح دوشنبه (۱۸ آذر ۹۸) برگزار شد، در گزارشی اعلام کرد: ۲۱۶ هزار بازرسی انجام و از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۸۵  فقره پرونده به عنوان تخلف تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.
وی بیان کرد: جمع شکایت‌های مردمی در سه هفته گذشته، ۱۷ هزار و ۸۷ فقره بوده است که از این تعداد ۴ هزار و ۳۹۸ پرونده به عنوان متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شده و ۱۰هزار و ۱۱۴ پرونده منجر به صلح و سازش شد. بیشتر این پرونده‌ها که منجر به صلح شده است را اتحادیه‌های صنفی و کمیسیون‌های مربوط پیگیری کرده‌اند.
نیک منش بییان کرد: این آمار نسبت به سه هفته قبل از اجرای طرح تشدید بازرسی‌ها تفاوت‌هایی دارد و ۳۸.۳ افزایش در تعداد بازرسی‌ها داشته‌ایم. پرونده‌های متشکله نیز ۱۵در افزایش داشته است. شکایت‌های مردمی نیز ۷۱.۳۸ درصد افزایش یافت. آمار پرونده‌های منجر به صلح و سازش در پی شکایت‌های مردمی نیز ۱۱۵.۱ درصد افزایش یافته است.
وی همچنین از وجود دو سامانه مجزا برای دریافت شکایت‌های مردمی با شماره های ۱۲۴ مربوط به سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان ۱۳۵ مرتبط با سازمان تعزیرات حکومتی انتقاد کرد و گفت: با وجود محدودیت‌هایی که در تعداد بازرسان وجود دارد، به دلیل همپوشانی نداشتن این دو سامانه و از سوی دیگر ثبت شکایت در هر دو سامانه از طرف مردم، بعضا دو بار به یک پرونده واحد رسیدگی میشود. از این رو پیشنهاد می‌شود این دو سامانه به نحوی طراحی شوند که اطلاعات آنها با یکدیگر هم‌پوشانی داشته باشند.
بر اساس این گزارش، پس از افزایش نرخ بنزین طرح تشدید بازرسی‌ها از سوی ستاد تنظیم بازار ابلاغ و از سوی اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اجرایی شد و لازم به ذکر است، افزایش بازرسی‌ها لزوما به معنای افزایش تخلف‌ها نیست./پ/

image_print