رشد ۱۰۸ درصدی تعداد کل معاملات تجارت الکترونیک در ایران

۱۱:۲۸:۴۶ تیر ۹, ۱۴۰۰

رشد ۱۰۸ درصدی تعداد کل معاملات تجارت الکترونیک در ایران

نرخ رشد تجارت الکترونیکی ایران در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸، ۱۰۸ درصد بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران و بر اساس اطلاعات واصله از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، روش تامین سرمایه در ۹۳ درصد واحدهای تجارت الکترونیکی ایران، سرمایه‌گذاری شخصی بوده است و جمع سپاری مالی با ۴ درصد، سرمایه‌گذاری دولتی ۳ درصد و شتابدهنده‌ها و بخش‌خصوصی نیز ۳ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.
حوزه فعالیت ۵۶ درصد واحدهای تجارت الکترونیکی دارای اینماد، «کالا» بوده و حوزه‌های «کالا و خدمات» و «خدمات» در رتبه‌های بعد به ترتیب ۲۳ و ۲۱ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.
واحدهای تجارت الکترونیکی ارائه کالا یا خدمات، در کنار به کارگیری وبسایت در ۷۸ درصد موارد از شبکه‌های اجتماعی، ۳۴ درصد از پیام‌رسان‌ها و ۲۸ درصد از اپلیکیشن موبایل استفاده کرده‌اند.
از پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی می‌توان به سروش، ایتا، بله، آی‌گپ، تلگرام و واتساپ نام برد و اینستاگرام نمونه‌ای از شبکه‌های اجتماعی است. پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی امروزه نه ‌تنها به‌عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط و تعامل بلکه ابزاری بسیار مناسب برای درآمدزایی، بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند./پ/

image_print