حمایت از خدمات کسب‌وکار آثار ارزنده‌ای در بلندمدت در پی دارد*

۱۵:۲۱:۳۵ شهریور ۲, ۱۴۰۱

&#x۲۷۰۵; *سعید ممبینی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه «خدمات کسب و کار ایران با رویکرد دانش‌بنیان»: حمایت از خدمات کسب‌وکار آثار ارزنده‌ای در بلندمدت در پی دارد*

رئیس اتاق اصناف ایران عنوان کرد: حمایت از خدمات کسب‌وکار می‌تواند در بلندمدت آثار ارزنده‌ای در حوزه اصناف داشته باشد.

&#x۱f۵۳۹;سعید ممبینی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه «خدمات کسب و کار ایران با رویکرد دانش‌بنیان» درباره این رویداد به پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران گفت: این نمایشگاه در نوع خود کار جدید و نویی است و برای نخستین بار شرکت‌های خدمات کسب و کار که در بخشهای مختلف مانند بازاریابی، طراحی بسته‌بندی و توسعه صادرات، خدمات بازرگانی و&#۸۲۳۰; مشغول به فعالیت هستند، حضور دارند.

&#x۱f۵۳۹;رئیس اتاق اصناف ایران افزود: همیشه این کمبود در چرخه تجارت کشور احساس می‌شد. وحدت رویه شرکت های خدمات کسب و کار نیاز بازار است پس اگر این اقدام در حد نمایشگاه باقی نماند و به محیط کسب‌وکارها وارد شود و از سوی دستگاه‌هایی که نقش تعیین قیمت دارند. مخصوصا ملاحظه و محاسبه هزینه‌های مربوط به شرکت‌های واسطه‌ای را که خدمات‌رسانی می‌کنند، بهای کافی داده شود بسیار ارزنده خواهد بود و در بلندمدت آثار خود را نشان خواهد داد.

&#x۱f۵۳۹;وی عنوان کرد: نباید فراموش کنیم که هنوز کسب‌وکار ما در تجارت خارجی به شکل مطلوبی نیست و این خلاء به شدت خود را نشان می‌دهد و امیدواریم این نمایشگاه به توسعه صادرات کشور کمک کند.

&#x۱f۵۳۹;ممبینی درباره کیفیت غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه گفت: غرفه‌های موثر و مفیدی در این دوره حضور دارند که می‌توانند در حوزه بسته‌بندی، بازاریابی، تبلیغات، آموزشی و پژوهشی به بنگاه‌های اقتصادی در پیشرفت و توسعه کسب و کار کمک کنند.

&#x۱f۵۳۹;رئیس اتاق اصناف ایران پیشنهاد: برای دستیابی به نتایج بهتر می‌توان در کنار نمایشگاه پنل‌های علمی و مذاکراتی در نظر گرفت تا نتایج مفیدی برای بازدیدکننده‌ها و شرکت‌کننده‌ها در بر داشته باشد.

&#x۱f۵۳۹;ممبینی در پاسخ به این سوال که اتاق اصناف ایران چه ظرفیت‌هایی در ارتقا خدمات کسب‌و کار می‌تواند داشته باشد، اظهار کرد: در پاسخ به این سوال باید دو نکته را مد نظر قرار داد؛ ابتدا اینکه اصناف در چند سال اخیر از ورود تکنولوژی به کسب وکارها استقبال خوبی ‌داشته‌اند و بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان در خدمات‌رسانی به اصناف بسیار خوب عمل کرده‌اند و باید توجه داشت که خود به خود این هدف‌گذاری در حوزه اصناف هم وجود دارد و دوم اینکه اصناف هم برای رویارویی با مشکلات ناشی از تغییر و تحولات در محیط کسب وکار نیاز به خدمات بنگاه‌هایی که امروز در نمایشگاه بودند دارند تا بتوانند در این رویارویی با کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری بتوانند به بازارهای جدید دست یابند.

&#x۱f۵۳۹;وی افزود: یک بنگاه صنفی می‌تواند با کمک این شرکت‌ها بهتر نیاز مشتریان خود را شناسایی کند و برای تامین نظر و رضایت آن‌ها گام بردارد و وضع بهتری داشته باشند.

&#x۱f۵۳۹;ممبینی از تشکل‌ها و اتحادیه‌های فعال در این حوزه خواست که از این نمایشگاه دیدن کنند و افزود: یکی از وظایف و نقش تشکل‌ها به ویژه اتاق‌ها و اتحادیه‌ها این است که ابتدا خودشان با این مسائل و خدمات آشنا شوند و سپس اصناف و اعضا تحت پوشش خود را به سمت این مجموعه‌ها هدایت کنند و یا این‌که مجموعه‌های خدماتی را به سمت خود بکشند.

&#x۱f۵۳۹;وی در پایان گفت: بسیاری از شرکت‌کنندگان این نمایشگاه که در زمینه مشاوره بازاریابی و تبلیغات فعالیت دارند می‌توانند با هدایت هزینه‌هایی که اصناف بابت تبلیغات می‌‌دهند باعث اثربخشی بهتر با هزینه کمتر می‌شود./پ/

 

image_print