
بازار به سمت دیجیتالی شدن در حرکت است
در نشست وزیر صمت با اتاق اصناف مرکز استان چهارمحال و بختیاری مطرح شد؛ بازار به سمت دیجیتالی شدن در حرکت است/ افزایش صادرات صنعتی با ایجاد شهرکهای صنفی
وزیر صنعت، معدن و تجارت که روز پنجشنبه در قالب دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود، در نشستی صمیمانه با محمود حبیبیان رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان چهارمحال و بختیاری و روسای اتحادیه های صنفی شهرکرد دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی اتاق اصناف ایران، عباس علیآبادی در این نشست، ایجاد برندهای صنفی در توسعه تجارت و صادرات را امری مهم قلمداد و بر ضرورت ایجاد برند صنفی تأکید کرد.
وی گفت: ایجاد برندهای صنفی و ساماندهی اصناف در قالب بازارچههای تخصصی از جمله برنامههای وزارتخانه برای اصناف و بازار است.
به گفته وی اصناف باید به سمت تجمیع شدن و رفتن به بازارچههای تخصصی بروند تا بتوانند از ظرفیتهای یکدیگر استفاده کنند و تجمیع اصناف و ایجاد یک بازار در هم تنیده زمینهساز استفاده از ظرفیتهای مشترک را فراهم میکنند.
علیآبادی با بیان اینکه به دنبال ایجاد شهرکهای صنفی اختصاصی هستیم، افزود: به کمک شهرکهای صنفی اختصاصی میتوانیم صادرات صنعتی را افزایش دهیم. شهرکهای صنفی همچنین میتوانند به صنعت گردشگری کمک کرده و به کمک روشهای دیجیتالی از تمام دنیا مشتری جذب کنند. لذا در وزارتخانه به دنبال تبدیل این ایده به مدلهای واقعی هستیم.
علیآبادی تأکید کرد: از نظر دولت، کسبه و اصناف و بازار از ارکان اصلی حکومت هستند که به نقش و جایگاه این قشر در برنامهریزیها توجه میشود. همچنین کسبه و بازاریان با تحریک تقاضا میتوانند موجب گسترش اقتصاد و ایجاد رونق در تولید شوند.
وزیر صمت با اشاره به اینکه اصناف و بازار در نقطه انتهایی زنجیره تولید تا مصرف قرار دارند بر تأثیرگذاری آنها در توسعه اقتصادی و زمینهسازی تولید در کشور تأکید کرد.
به گفته علیآبادی نرخ تحولات در عرصه اقتصاد بازار در سالهای اخیر در حال افزایش است و بازار به سمت دیجیتالی شدن در حال حرکت است؛ از این رو اصناف باید در این عرصه مبدع، مبتکر و پیشتاز باشند.
گفتنی است در این نشست جمعی از فعالان حوزه اصناف و بازار چهارمحال و بختیاری دیدگاههای خود را مطرح کردند.