
تخفیف پیش بینی شده فروش شیرینی عید ۵ تا ۱۰ درصد
رئیس اتحادیه قنادان تهران: قنادان در «نمایشگاهی به وسعت ایران» پوستر متحدالشکل نصب میکنند/ تخفیف پیش بینی شده فروش شیرینی عید ۵ تا ۱۰ درصد
رئیس اتحادیه قنادان تهران در خصوص بازار شیرینی شب عید گفت: طی سال های گذشته و در نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا، حق واحدهای صنفی تضعیف میشد و درحالحاضر با برپایی «جشنواره ای به وسعت ایران» شرایط بهتری برای عرضه کالا پیشبینی میشود.
علی بهرمند، درباره تخفیفهای ارائهشده در واحدهای شرکتکننده در طرح نمایشگاهی به وسعت ایران تصریح کرد: میزان تخفیفها در صنوف مختلف متفاوت است؛ در صنف شیرینی به دلیل اینکه حاشیه سود پایین ۱۵ درصد در بیشتر اقلام وجود دارد، به نظر میرسد میزان تخفیف رقمی حدود ۵ درصد باشد و در برخی موارد تا ۱۰ درصد نیز برسد.
وی تاکید کرد: واحدهای صنفی قنادی شرکتکننده در طرح نمایشگاهی به وسعت ایران مکلف هستند پوستر متحدالشکل تهیهشده برای این طرح را نصب کنند تا خریداران از این موضوع آگاه باشند.
بهرهمند، نوسانات نرخ نهادههای تولید را یکی از چالشهای تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: مسئله مهمی که در این مسیر وجود دارد بیثباتی نرخ مواد اولیه است که مشکلات بیشماری را برای تولیدکنندگان صنف قنادی ایجاد کرده و گاهی تولیدکنندگان را در تهیه مواد اولیه ناکام میگذارد که باید برای رفع آنها راهکاری اندیشیده شود.
رئیس اتحادیه قنادان تهران گفت: سال گذشته شرایط مطلوبتری از نظر تهیه مواد اولیه مورد نیاز داشتیم اما امسال بهویژه درباره روغن و شکر مشکلات فراوانی را داریم. بهعنوان مثال، روغن تخصصی قنادیها که یک ماه پیش به نرخ کیلویی ۱۶ هزار تومان بهراحتی خریداری میشد، اکنون به حدود کیلویی ۶۰ هزار تومان رسیده و نایاب است و این موضوع ممکن است روند کار ما را برای فروش شب عید دچار مشکلاتی کند.
وی درباره استقبال واحدهای قنادی از طرح نمایشگاهی به وسعت ایران نیز بیان کرد: البته شیرینی معملا جزء آخرین خریدهای شب عید است و از حالا نمیتوان درباره آن قضاوت کرد اما با توجه به استقبال سال گذشته از واحدهای زیرمجموعه، به نظر میرسد استقبال از آن امسال نیز مطلوب باشد. اما در هر حال ۱۰ تا ۱۵ اسفند زمان بهتری برای اظهارنظر در این زمینه خواهد بود.
بهرمند درباره تغییر نرخ اقلام مختلف شیرینی در طول ماههای گذشته تاکید کرد: واحدهای زیرمجموعه اتحادیه قنادیها همچنان براساس نرخنامه تیر ماه عرضه میکنند اما نگرانی ما از این است که با شرایط افزایش نرخ مواد اولیه، نرخ شیرینی به جایی برسد که کالای لوکس تلقی و از دسترس برخی اقشار خارج شود./پ/