
ضرورت تقویت زیرساختها در شبکه توزیع کشور
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیرهایی در حاشیه نمایشگاه ایران زیرساخت با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه ایران زیرساخت در پرداختن به حوزه زیرساخت و ایجاد آمادگی برای رویارویی با چالشها نهفته گفت: فروشگاههای زنجیرهای به عنوان شبکهای گسترده و منسجم، توزیع شفاف و مویرگی کالا در سراسر کشور را بر عهده دارند و در ایجاد زیرساختهای مدرن، نقش پرتوان و برجستهای از خود نشان دادهاند.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی اتاق اصناف ایران، محمدعلی خراسانی با اشاره به اقدامات انجام شده طی جنگ تحمیلی ۱۲ روزه ادامه داد:
در همان ساعات اولیه حمله خصمانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به خاک کشور طی مکاتبات صورت گرفته با اعضای تحت پوشش اتحادیه بر این موضوع تاکید شد که هیچیک از شعبات فروشگاههای زنجیرهای در سراسر کشور، مجاز به تعطیلی یا فعالیت بهصورت نیمهوقت نیستند و حضور کامل و فعال تمامی واحدها مطابق روال پیشین، الزامی است.
به گفته وی دستورالعمل و راهنمای طرح مدیریت بحران (CMP) توسط این اتحادیه تهیه و تدوین شد و ضمن ارسال به اعضای تحت پوشش اتحادیه اعلام شد با رعایت دقیق و اجرای کامل این دستورالعمل، ضمن پیشگیری از خسارتهای جانی و مالی، حفاظت مستمر و ایمن از اموال و اماکن فروشگاهی به عمل آید.
وی ادامه داد: طی مکاتبه با انجمنهای مختلف درخواست شد تا تامین کالاهای مورد نیاز فروشگاه های زنجیرهای در اولویت انجمنها قرار گیرد؛ همچنین بر این نکته تأکید شد که کلیه تخفیفها و شرایط فروش باید دقیقا مطابق رویه گذشته اجرا و از هرگونه تغییر، حذف یا تعلیق در این زمینه جدا خودداری شود.
به گفته خراسانی در طول جنگ ۱۲ روزه به کلیه فروشگاه ها اعلام شد تا با توجه به شرایط حساس کنونی و اهمیت و جایگاه ویژه فروشگاههای زنجیرهای در حوزه توزیع و تنظیم بازار در سطح کشور، ضمن توزیع بهینه و مکفی محصولات و رعایت ضرایب سود مصوب در سطح کشور، در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمت و عدم تأمین به موقع کالا از سوی تأمین کنندگان، مراتب در اسرع وقت به اتحادیه منعکس شود.
رئیس اتحادیه فروشگاههای زنجیرهایی افزود: با توجه به خرید بیش از نیاز کالا از سوی مصرف کنندگان به فروشگاههای زنجیرهای اعلام شد به منظور پیشگیری از خریدهای کاذب و انبوه و در نتیجه ایجاد هرگونه کمبود، با لحاظ مشکلات ترافیکی جاده های بین شهری، لجستیک حمل کالا و … با الویت جلب رضایت هوطنان نسبت به اعمال مدیریت بهینه در توزیع مکفی و متناسب اقلام کالایی خصوصاً اقلام اساسی و پرتقاضا اقدام کنند.