سامانه‌ای برای اطمینان از اصالت گارانتی کالا

۹:۰۹:۵۳ تیر ۲۲, ۱۳۹۹

مجری سامانه جامع گارانتی با بیان اینکه خدمات پس از فروش نباید به عنوان یک آپشن اضافه به مشتری فروخته شود، سامانه‌ای را معرفی کرد تا مردم با مراجعه به این سامانه از اصالت گارانتی کالا اطمینان حاصل کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران به نقل از صدا و سیما، سید جواد احمدی، سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت در تشریح جزئیات مربوط به مرحله دوم سامانه جامع گارانتی گفت: در فاز اول که از ماه‌های گذشته عملیاتی شده بود، تعداد زیادی از شرکت‌ها مشارکت کردند و شناسنامه شرکت‌های وارد کننده کالاهای بادوام مصرفی به ثبت رسید.
وی افزود: در فاز دوم که به مشتریان مصرف کننده مربوط‌ می‌شود، اطلاعات شرکت هایی که در فاز اول شناسنامه گارانتی خود را ثبت کرده اند، در اختیار مردم قرار‌ می‌گیرد.
احمدی گفت: در این مرحله، مردم‌ می‌توانند با مراجعه به سایت irangs.ir و وارد کردن نام و مشخصات شرکت یا کالای مورد نظر نسبت به اصالت گارانتی اطمینان حاصل کنند.
به گفته احمدی، مردم علاوه بر اطمینان از اصالت گارانتی کالای مورد نظر خود،‌ می‌توانند اشکالات احتمالی بعدی را نیز از این طریق پیگیری کنند.
سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت با بیان اینکه طبق قانون همه کالا‌های مصرفی و سرمایه‌ای بادوام باید خدمات پس از فروش داشته باشند، افزود: در حال حاضر اطلاعات کالا‌های صوتی تصویری، لوازم خانگی، تایر و تلفن همراه در سامانه irangs.ir درج شده است.
وی بیان کرد: کالاها و لوازم یدکی خودروها در هفته‌های آینده عملیاتی می‌شود و به تدریج تا چند ماه دیگر همه کالا‌های سرمایه‌ای و مصرفی در این سامانه ثبت‌ می‌شود./پ/

image_print