
شرکتها برای افزایش قیمت باید از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز داشته باشند
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی:شرکتها برای افزایش قیمت باید از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز داشته باشند/ اجاق گاز ۱۰ درصد گران شد
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: ما در ایران تولید ورق استیل نداریم و وارداتی است، به دلیل گران شدن این ورقها و هزینه حمل و نقل بعضی از شرکتهای اجاق گاز تا ۱۰ درصد افزایش قیمت دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، در گفتوگو با برنا گفت: لوازم خانگی به دو بخش قبل از سال ۹۶ و بعد از سال ۹۶ تقسیم میشود؛ بعد از سال ۹۶ از جهت کیفیت و هم در تنوع و تعداد کالا، رشد داشتیم، آماری که از انجمن ها و سازمان حمایت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در دسترسی مردم قرار می گیرد نشان دهنده این است که ما افزایش تولید داشتیم.
وی ادامه داد: مولفه قیمتگذاری سازمان حمایت است. شرکتهایی که افزایش قیمت دارند باید مجوز از سازمان حمایت داشته باشند. برای سازمان حمایت فاکتور میبرند و در صورتی که سازمان تامین کند میتوانند اینافزایش قیمت را رسانهای کنند.
پازوکی تاکید کرد: همیشه این صحبت بوده که طی سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۰ چرا لیست قیمت شرکتها نباید در داخل سامانه ۱۲۴، که سازمان حمایت آن را مصوب کرده، سه ستونه نیست؟ درب کارخانه و عمده فروشی، خرده فروشی و یا مصرف کننده. اگر این سامانه به روز بود امروز شما میتوانستید در سامانه ۱۲۴ بفهمید کدام شرکت افزایش قیمت داشته و پیگیری کنید.
او گفت: ما در ایران تولید ورق استیل نداریم و وارداتی است، به دلیل گران شدن این ورقها و هزینه حمل و نقل بعضی از شرکتهای اجاق گاز تا ۱۰ درصد افزایش قیمت دادند.
او افزود: یک شرکت تولیدی که اسم و رسم پیدا میکند اگر بخواهد در بازار صادراتی دنیا رقابت کند، به هیچ عنوان کالای بدون کیفیت تولید نمیکند. خدمات پس از فروش هزینههای شرکت را بالا میبرد. در حال حاضر حتی کالا را در منزل مشتری میبرند و در صورت خرابی کالای جایگزین میگذارند و حتی یک کالای جدید به او میدهند و کارخانه موظف است برای حفظ مشتری این کار را انجام بدهد.
پازوکی در پایان گفت:ما بخاطرگرانیکالا و مواد اولیهای که به دست تولید کننده گران میرسد و هزینه سرباری که برای تولید کننده ایجاد می شود، گرانی کالا داریم. /ح/