پویایی صنف و صنعت پوشاک در نمایشگاه تهران مدکس/ حضور تمامی حوزه‌های زنجیره ارزش پوشاک از مزیت‌ های این نمایشگاه است

۱۱:۵۹:۲۱ مهر ۱۱, ۱۴۰۰

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران:
پویایی صنف و صنعت پوشاک در نمایشگاه تهران مدکس/ حضور تمامی حوزه‌های زنجیره ارزش پوشاک از مزیت‌ های این نمایشگاه است

اولین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک شامل طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته، تهران مدکس در راستای منویات مقام معظم رهبری و شعار سال &#۸۲۲۰;تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها&#۸۲۲۱; از تاریخ ۲۰ الی ۲۳ مهرماه امسال در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برپا می‌شود که بزرگ‌ترین رویداد پوشاک از طراحی و ایده‌پردازی تا رسیدن محصول به دست مصرف‌کننده است.

به گزارش اتاق اصناف ایران رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در خصوص برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک بیان داشت: به همت اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک و پشتیبانی و همکاری اتاق های اصناف ایران و تهران، اتحادیه های پوشاک سراسر کشور و اتحادیه های همگن و وابسته، مرکز امور اصناف و بازرگانان و دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت، کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد، دیگر نهادهای مسئول از جمله معاونت نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و همچنین جمعی از کارشناسان و کارآفرینان این صنف برگزار می گردد.

ابوالقاسم شیرازی در خصوص ویژگی متمایز این نمایشگاه افزود: یکی از مزیت های این نمایشگاه که برای اولین بار در ایران رقم می خورد، حضور تمامی حوزه های زنجیره ارزش پوشاک اعم از صنایع نساجی (ریسندگی، بافندگی، رنگرزی و چاپ و تکمیل کالاهای نساجی)، طراحی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، دستگاه های ریسندگی و بافندگی، تولید، تعمیرات و نگهداری، صنایع وابسته، چرم، سراجی، کفش، مشاغل خانوادگی مرتبط توسط زنان سرپرست خانوار و کالاهای فرهنگی عفاف و حجاب است. این اتفاق باعث همبستگی بیشتر زنجیره ارزش و به تبع آن رونق تولید در کشور می شود.

شیرازی ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه آخرین توانمندی ها و فناوری ها در زنجیره این صنعت، نگاه ویژه به طراحی و ارزشهای بومی و ملی کشور در هویت و پوشش اقوام، نگاه استراتژیک به بازارهای منطق های و صادرات پوشاک تولید ایران با توجه به کیفیت و استانداردهای جهانی، ایجاد و گسترش همکاری های مشترک در سطح بین المللی و آینده پژوهی در صنعت پوشاک است.

وی با اشاره به ضرورت تقویت ارتباط طراحان با صنعت پوشاک مطرح کرد: از اهداف دیگر این نمایشگاه ارتباط بیشتر طراحان با صنعت و استفاده از طرح های خلاقانه، نوآور و همسو با فرهنگ ایرانی اسلامی در تولیدات پوشاک است. برای استفاده حداکثری از جامعه طراحان، علاوه بر در اختیار گذاشتن غرفه برای نمایش آثار آنان، برگزاری جشنواره های طراحی معتبر از جمله چهارمین جشنواره ملی طراحی مٌد و لباس دیبا و جشنواره لباس آینده و فناوری در پوشیدنی ها برگزار می گردد. لازم به ذکر است که همایش ها و ورکشاپ های متعددی در زمینه طراحی و تکنیک های مختلف دوخت و رنگرزی، کارگاه های آموزشی طراحی و چیدمان فروشگاهی، کارگاه های آموزشی از ایده تا ثروت، همایشهای مختلف برندینگ و بازاریابی در چهار روز نمایشگاه با حضور اساتید معتبر در این زمینه با هدف ارتقای دانش طراحان و تولیدکنندگان برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در جهت آشنایی بیشتر فعالان حوزه پوشاک با لباس های اصیل ایرانی و استفاده بیشتر طراحان از فرهنگ ایرانی و اسلامی در طراحی های خود، بخش ویژه ای به نام &#۸۲۲۱; لباس اقوام ایرانی &#۸۲۲۱; در نمایشگاه برگزار می گردد و علاقه مندان می توانند در چهار روز نمایشگاه از این دستآوردها و آثار بازدید نمایند.

شیرازی چشم انداز روشنی را برای پوشاک متصور بوده و گفت: با توجه به همت والای تولیدکنندگان خوب ایرانی و تولید پوشاک با کیفیت ، افق امیدوارکننده ای برای این صنف و صنعت مشاهده می شود و اکنون به جایی رسیدیم که می توانیم بگوییم پوشاک تولید داخلی قابل رقابت با نمونه های خارجی است.

لازم به ذکر است که در اختتامیه این نمایشگاه از منتخبین علمی دانشگاهی، رسته طراحی، تولیدکنندگان برتر، استارت آپ ها، کارآفرینی، پیشکسوتان صنف و همچنین منتخبین جشنواره تقدیر و تشکر می شود./ع/

image_print