نمایش توان ملی صنف و صنعت کفش در قم

۱۱:۰۳:۳۵ بهمن ۲, ۱۳۹۸

سه روز پس از پایان نمایشگاه ایران شابز (دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی برندهای برتر کف، کیف کالای ورزی و مواد اولیه) فعالان حوزه کفش در پنجمین نمایشگاه کفش، صندل و صنایع وابسته حضور یافتند. این نمایشگاه عصر سه شنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قم افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در این نمایشگاه ۱۲۳ شرکت تولیدی محصولات خود را برای بازدید فعالان و علاقه مندان این حوزه به نمایش گذاشته‌اند.
در گزارشی از ایرنا می خوانیم: «در این نمایشگاه که تا چهارم بهمن ماه برای بازدید عموم مردم و فعالان اقتصادی دایر است، برای نخستین بار بزرگترین نشان‌های تجاری و واحدهای تولیدی کفش کشور محصولات برجسته خود را در استان قم در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.»
در واقع ۱۸۰ میهمان خارجی از ۳۰ کشور (عراق، افغانستان، پاکستان، ازبکستان، گرجستان، ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، عمان، لیبی، کنیا، اوکراین، ترکمنستان، روسیه و سودان و &#۸۲۳۰;) تا چهارم بهمن فرصت دارند تا رشد و توسعه صنف و صنعت کفش ایران را در قم نظاره گر باشند.
با توجه به اینکه بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی کفش در استان قم مشغول به فعالیت هستند، نیمی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه از قم و نیمی دیگر از استان‌های مشهد، تهران، تبریز، همدان، قزوین و کرج هستند.
بر اساس گزارشی از اخبار صنعت چرم و کفش، ابوالفضل فراهانی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم پیش از افتتاح این نمایشگاه از شرکت بزرگ‌ترین برند و نشانه‌های تجاری کفش کشور برای نخستین بار در قم خبر داد و بیان کرد: «پس از اعلام فراخوان در جهت شرکت در نمایشگاه به مدت سه روز ۲۵۰ شرکت تولیدی ثبت‌نام کردند، اما به دلیل کمبود فضا تنها ۱۲۳ شرکت در فضای سه هزار و ۵۰۰ مترمربع حضور پیدا می‌کند.»
بر اساس این گزارش، سهم کالاها در پنجمین نمایشگاه کفش و صندل قم ۷۴ درصد، چرم مصنوعی ۱۴ درصد، ماشین‌آلات صنعت کفش ۶ درصد و صنایع وابسته ازجمله بسته‌بندی، قالب‌سازی، شرکت‌های تامین کننده مواد اولیه و پتروشیمی نیز ۶ درصد است.
فعالان صنف کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته در اتحادی که طی سالیان گذشته به دست آورده اند، سالانه نمایشگاه های متعددی در استان های مختلف برگزار کرده و همچنین برخی از آنها در نمایشگاه های خارجی حضور می یابند. این کار از آن جهت سودمند است که علاوه بر حفظ اتحاد با یکدیگر، مجالی برای اطلاع از آخرین دست آوردهای همکاران خود و انعقاد قراردادهای جدید یا همکاری های بی چشم داشت فراهم می آورند و نتیجه این رشد را در نمایشگاه ها در معرض دید مصرف کنندگان داخلی و آحاد مردم و نیز همکاران تخصصی خود در سایر کشور ها می گذارند.
لازم به ذکر است، نمایشگاه های تخصصی و نمایشگاه های برند محور با نمایشگاه های ارزان فروشی که در ایام مناسبتی و فصلی متداولند، تفاوت دارد. برخلاف مضرراتی که نمایشگاه های ارزان فروشی برای اصناف دارد، نمایشگاه های تخصصی و برند محور مورد استقبال اصناف قرار می گیرند. حضور فعالان صنفی تمامی حوزه ها در نمایشگاه های تخصصی مهم شمرده شده و این امر در صنوف مختلف و در طول سال جریان دارد. /پ/

image_print