
معرفی کتاب/تعامل روحانیت و بازار
تعامل روحانیت و بازار
مهدی حسین زاده فرمی، رویا زمانی
ناشر: سخنوران
کتاب «تعامل روحانیّت و بازار»، محصول بخش مهمّی از رساله دکتری جامعه شناسی سیاسی مهدی حسین زاده فِرِمی در دانشگاه تربیت مدرس است. کتاب دارای یک پیشگفتار و هفت فصل بوده و در ۲۱۰ صفحه عرضه شد.
نویسنده اثر معتقد است که مطالعه آثار تاریخ تحوّلات ایران نشان میدهد که «روحانیون سیاسی» و «بازاریهای سنّتی» از کنشگران اصلی جنبشهای اعتراضی و انقلابی تاریخ معاصر بودهاند. مسأله این است که، نیروهای اجتماعی روحانیون سیاسی و بازاریهای سنّتی در شرایط تاریخی قبل از انقلاب اسلامی ایران، دو نیروی اجتماعی خارج از حاکمیّت بودهاند که به علّت خطرات و فشارهایی که از ناحیه قدرت و حاکمیّت احساس میکردند به نوعی به تعامل و پیوند کارکردی رسیده اند./پ/