
مشارکت اتاق اصناف و اتحادیههای صنفی تهران در «نمایشگاهی به وسعت ایران»/ لزوم مشارکت تولیدیها در ارائه تخفیف به صنوف توزیعی/ تخفیف در خدمات نوروزی/ ایجاد نشاط در جامعه با برگزاری جشنواره فروش ویژه نوروزی
در نشست هماهنگی برگزاری دومین جشنواره فروش ویژه نوروزی ۸۲۲۰;نمایشگاهی به وسعت ایران۸۲۲۱; عنوان شد:
مشارکت اتاق اصناف و اتحادیههای صنفی تهران در «نمایشگاهی به وسعت ایران»/ لزوم مشارکت تولیدیها در ارائه تخفیف به صنوف توزیعی/ تخفیف در خدمات نوروزی/ ایجاد نشاط در جامعه با برگزاری جشنواره فروش ویژه نوروزی
نشست هماهنگی برگزاری دومین جشنواره فروش ویژه نوروزی ۸۲۲۰;نمایشگاهی به وسعت ایران۸۲۲۱; در اتاق اصناف تهران برگزار شد.
قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران، خسرو ابراهیمی نیا نایب رئیس دوم اتاق اصناف تهران، محمد باقر مجتبایی دبیر کل اتاق اصناف ایران و روسای اتحادیههای صنفی تهران روز گذشته در محل اتاق اصناف تهران گرد هم آمدند تا برای برگزاری دومین دوره جشنواره فروش ویژه نوروزی ۸۲۲۰;نمایشگاهی به وسعت ایران۸۲۲۱; اعلام آمادگی و همکاری کنند.
رئیس اتاق اصناف تهران در این نشست گفت: امسال فروش فوق العاده را به جای نمایشگاههای بهاره برپا میکنیم. البته این جشنواره مختص به صنوف توزیعی نیست و صنوف خدماتی از جمله تعمیرگاهها نیز میتوانند در آن مشارکت داشته باشند. همچنین لازم است تا تولیدیها حتی بیشتر از توزیعیها مشارکت داشته باشند و اقلام را با تخفیف در اختیار واحدهای توزیعی بگذارند. این کار موجب میشود که با فروش بیشتر، آن تخفیفی که داده اند نیز جبران شود.
قاسم نوده فراهانی افزود: توصیه ما به واحدهای صنفی این است که در شب عید به مردم و مشتریان درصدی تخفیف دهند تا علاوه بر حمایت از مصرف کنندگانی که توان خریدشان پایین آمده است، بتوانیم رونقی به بازار داده و درصدی از رکود ناشی از شیوع کرونا را جبران کنیم.
وی بیان کرد: امیدواریم این جشنواره با همکاری و برنامه ریزی اتحادیهها خوب و موثر برگزار شود تا در سالهای آینده به نمایشگاههای بهاره باز نگردیم آنچنان که برای همیشه برگزاری آنها فراموش شود و آسیبهایی که طی سالهای گذشته با برگزاری این نمایشگاهها متحمل میشدیم را دوباره تجربه نکنیم.
دبیر کل اتاق اصناف ایران نیز در این نشست گفت: اتاقهای اصناف ایران و تهران همواره تعامل خوبی با هم داشتهاند و ما از نظرات تخصصی اتحادیههای صنفی تهران در جلسات بهره میبریم و معتقدیم با هم و در کنار هم میتوانیم معجزه کنیم. یکی از مواردی که در این تعامل به آن رسیدیم انتقاد همیشگی اتحادیهها از برگزاری نمایشگاههای بهاره بوده است. به این علت که موجب ضرر و زیان واحدهای صنفی و مصرف کننده میشود.
محمدباقر مجتبایی افزود: با تحقیقات علمی و میدانی به نتایجی دست یافتیم از جمله این که مراجع کنندگان به نمایشگاههای بهاره، تنها ۴ درصد نیاز خود را در این نمایشگاهها تامین میکردند و باقی نیازهای خود را مجددا از واحدهای صنفی سطح شهر تامین میکردند. ضمن این که اکثر شرکت کنندگان از افراد بدون پروانه کسب و با کالاهایی غیر مرغوب بودند. لذا تلاش بسیاری کردیم که این نمایشگاهها تکرار نشود و به جای آن ۸۲۲۰;نمایشگاهی به وسعت ایران۸۲۲۱; را بنا گذاشتیم تا هر واحد صنفی یک غرفه باشد. ضمن این که نگرانیهای بهداشتی از شیوع کرونا به خوبی نشان داد که چطور میتوانیم از ظرفیت پراکندگی واحدهای صنفی و جلوگیری از تجمعات بهره بریم.
وی ادامه داد: حالا برای دومین سال پیاپی است که ۸۲۲۰;نمایشگاهی به وسعت ایران۸۲۲۱; را در برنامه داریم و میطلبد واحدهای صنفی که معتقدیم از جنس مردم و منصف هستند در این طرح مشارکت داشته باشند. علاوه بر کمک به رونق کسب و کار خودشان، در ایجاد نشاط در جامعه و عرضه کالا و خدمات با قیمتهای تخفیفی، مشتریان را حمایت کنند.
در این نشست بر لزوم تامین مواد اولیه تولید کالاهای پر تقاضای شب عید و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا نیز تاکید شد.
دومین جشنواره فروش ویژه نوروزی ۸۲۲۰;نمایشگاهی به وسعت ایران۸۲۲۱; با هدف تقویت صنوف و همچنین عرضه کالا و خدمات با کیفیت و قیمت مناسب در شب عید برای رضایتمندی مصرف کنندگان توسط واحدهای صنفی دارای پروانه کسب منتخب سراسر کشور از یکم بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۲۰ فرودین ۱۴۰۱ ادامه دارد و واحدهای صنفی منتخب پوستر های متحدالشکلی را نصب می کنند تا مشتریان از شرکت آن واحد صنفی در طرح مذکور مطلع شوند./ع/