نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران مطرح کرد

برندسازی و تشکیل میز صادراتی تولیدات صنفی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

۱۳:۰۰:۴۰ تیر ۱۰, ۱۳۹۹

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران مطرح کرد/ ایجاد ۹میلیون شغل بدون تحمیل هزینه به دولت/ برندسازی و تشکیل میز صادراتی تولیدات صنفی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، جلال‌الدین محمد شکریه در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه مجموعه بزرگ اصناف بدون تحمیل کوچک‌ترین هزینه به دولت چیزی حدود ۹ میلیون شغل در کشور ایجاد کرده‌اند، اظهار کرد: برای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید به دنبال الزاماتی نظیر تشکیل میز صادراتی، برندسازی و امثال این‌ها باشیم.
نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران با تأکید بر اینکه نظام مویرگی اصناف در تمام شهرها و حتی روستاها توانسته خدمات لازم را در اختیار مردم قرار دهد، عنوان کرد: همین الان سرمایه اصناف در کل کشور ۶ هزار تریلیون تومان برآورد می‌شود در حالی‌که دولت برای ایجاد چنین نظام و تشکیلاتی منسجم هزینه‌‌ای را متحمل نمی‌شود.
شکریه ارائه‌ آموزش‌های لازم مهارتی به نیروهای کار را از جمله خدمات ارزنده اصناف به کشور تلقی کرد و در همین زمینه بیان کرد: دولت برای انجام چنین اقداماتی و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز باید در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کند و جهت ایجاد تنها یک شغل معادل ۲ تا ۴ میلیارد تومان بپردازد.
وی قانون کار، تأمین اجتماعی، قوانین مالیاتی و نظامات بانکی را از جمله بخش‌هایی که باید در خدمت تولید و صنعت باشند تلقی کرد و گفت: نمی‌توان با مقرراتی که برای هشتاد سال قبل است سیاست‌هایی مانند اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرا کرد. از سوی دیگر دستورالعمل‌های هیجانی هم در این بخش هم کارساز نیست.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان گیلان واگذاری برند در پوشاک، طلا و جواهر، مبلمان، کیف و کفش و &#۸۲۳۰; را یکی از راه‌های تقویت بخش اصناف و توسعه اقتصادی دانست و اظهار کرد: برای زمینه‌سازی و فراهم آوردن مقدمات عملیاتی شدن راهبرد اقتصاد مقاومتی اصلاح شبکه تولید و توزیع ضروری به نظر می‌رسد.
شکریه نقش‌آفرینی ویژه خانواده بزرگ اصناف به ویژه در زمانی که کشور با تحریم‌های اقتصادی و همه‌جانبه دشمن درگیر است را بسیار تعیین‌کننده و مهم ارزیابی و تصریح کرد: واحدهای صنفی و به طور کلی اصناف به عنوان بنگاه‌های اقتصادی کوچک قادر هستند نقش حائز اهمیتی در زمینه اجرای جهش تولید ایفا کنند.
نائب رئیس اتاق اصناف ایران تأثیرگذاری اصناف در حوزه عملیاتی کردن شعار جهش تولید را نیازمند تحقق دو مؤلفه بسیار مهم دانست و گفت: نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالاهای تولید داخل در بین خانواده‌ها و تولید کالاهای باکیفیت توسط بنگاه‌های اقتصادی کشور از جمله این عناصر اساسی تحقق شعار جهش تولید به‌شمار می‌روند./پ/

image_print