۶ واحد صنفی متخلف پلمب شدند

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی: ۶ واحد صنفی متخلف پلمب شدند/نظارت‌ها همچنان با جدیت ادامه دارد

قدبا رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی  گفت: در آستانه سال نو نظارت بر بازار با جدیت در حال انجام است که این نظارت‌ها از ۱۵ بهمن آغاز و تا ۲۰ فروردین ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران قدبا در برنامه رادیویی میز خبر صدا و سیمای استان گفت: ۴ تیم بازرسی از این مجموعه به طور جداگانه از دیگر تیم‌ها به صورت ۲ شیفت صبح و بعد از ظهر حتی در روز‌های تعطیل نظارت بر بازار را انجام می‌دهند و امسال بار نظارتی اصناف سنگین‌تر شده است.

قدبا بیان‌کرد: تاکنون سه هزار و ۵۲۰ بازرسی صورت گرفته که طی آن ۶ واحد صنفی متخلف پلمب شده است و همچنین ۲۵ شکایت کتبی داشته ایم که منجر به تشکیل ۲ پرونده و ارسال به تعزیرات حکومتی شده است.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی ادامه داد: مردم می‌توانند شکایات خود و تخلف کسبه و اصناف در استان را از طریق شماره ۳۲۲۲۷۱۷۲ اعلام کنند.

وی گفت: نمایشگاه بین المللی بیرجند که اخیراً برگزار شد، ۲۱۰ غرفه داشت که ۹۵ تا ۹۷ درصد غرفه‌ها مربوط به کسبه استان بود و ما این را یک مزیت محسوب می‌کنیم، زیرا باعث کسب درآمد کسبه شده و فرصتی برای عرضه اجناس آنها است.

او افزود: نظارت بر قیمت‌ها در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند وجود داشت و تمام اجناس ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت آن در بازار به فروش می‌رسید که علاوه بر غرفه‌های استان خودمان، نزدیک به ۱۰ غرفه از تبریز و کرمان نیز داشتیم.

قدبا بیان‌کرد: روسای اتحادیه و بازرسین از اداره کل صمت نیز در نمایشگاه حضور داشتند که این موضوع امکان این را فراهم می‌کرد تا در صورتی که مردم از قیمت اجناس گلایه‌مند بودند بتوانند موضوع را در محل نمایشگاه به سمع بازرسی برسانند.

او در ادامه به بحث میوه‌های تنظیم بازار شب عید اشاره کرد و افزود: تامین میوه شب عید با مباشر بخش خصوصی است که خرید‌ها انجام شده و باید با قیمتی کمتر از قیمت بازار به مردم عرضه شود.

قدبا بیان کرد: این اطمینان خاطر را به هم استانی‌ها می‌دهیم که قیمت عرضه پایین‌تر از قیمت سطح استان است حتی اگر متضرر شود.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی ادامه داد: به محض تعیین قیمت، قیمت نهایی فروش و مراکز توزیع میوه شب عید اعلام می‌شود.

او افزود: نمایشگاه بین المللی بیرجند همزمان با دیگر استان‌ها در کشور در یک بازه زمانی برگزار شد و همین موضوع باعث شد که کارخانجات و شرکت‌های بزرگ تمایلی به شرکت در نمایشگاه‌های کوچک نداشته باشند و محصولات خود را در استان‌های بزرگتر به فروش برسانند و یا از نظر مدیریت کالایی یا نیرویی معذوریت داشتند./ح/