شهروندان موضوع کم‌فروشی و گران‌فروشی‌ها را گزارش دهند

 رئیس اتاق اصناف شهرکرد: شهروندان موضوع کم‌فروشی و گران‌فروشی‌ها را گزارش دهند

 رئیس اتاق اصناف شهرکرد گفت: شهروندان در صورت مشاهده کم‌فروشی، گران‌فروشی، نصب نکردن قیمت کالا و سایر تخلفات واحدهای صنفی، موضوع را به اتاق اصناف گزارش و پیگیر شکایت باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران به نقل از ایرنا، با توجه به رونق بازار فروش نوشت‌افزار، کیف و کفش مدارس برخی از شهروندان نسبت به قیمت متفاوت این اقلام گلایه داشتند و پیگیر نظارت بیشتر بر بازار بودند.

رییس اتاق اصناف شهرکرد با اشاره به تشدید نظارت‌های اتاق اصناف با همکاری سایر دستگاه‌های متولی بر بازار استان از برخورد قاطع با اصناف متخلف خبر داد و افزود: حفظ و احقاق حقوق شهروندان از مهمترین وظایف اتاق اصناف است.

محمود حبیبیان به نحوه رسیدگی به شکایات مردمی در اتاق اصناف اشاره کرد و گفت: در ابتدای امر شهروندان می‌توانند شکایت خود را به اتحادیه مربوطه اعلام کنند و از این طریق پرونده تشکیل می‌شود و اتحادیه موظف است موضوع را ظرف مهلت ۲ روز کاری رسیدگی و به کمیسیون رسیدگی به شکایات ارجاع دهد.

وی ادامه داد: کمیسیون رسیدگی به شکایات ، موظف است ظرف حداکثر سه روز کاری شکایت دریافتی و نظر کمیسیون را مورد بررسی قرار دهد و در صورت احراز نشدن تخلف واحد صنفی مورد بحث، پرونده را مختومه اعلام کند.

رئیس اتاق اصناف شهرکرد تصریح کرد: اما در صورت احراز تخلف و یا اعتراض شاکی به رای کمیسیون، پرونده از طریق واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف به سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارسال می‌شود.

 چهارمحال و بختیاری دارای ۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد صنفی است که از این تعداد هشت هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، هفت هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و چهار هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی هستند./ح/