۱۰ محور ابلاغی اتاق اصناف ایران در نخستین نمایشگاه «مُدکس»

۱۵:۰۴:۱۴ تیر ۲۷, ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

در نشست خبری نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته مطرح شد؛ ۱۰ محور ابلاغی اتاق اصناف ایران در نخستین نمایشگاه «مُدکس»/ صنف و صنعت مد و پوشاک در مسیر رشد و نوآوری

نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته ۲۰ الی ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۰ در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، این نمایشگاه تخصصی از سوی اتحادیه پوشاک تهران و با هدایت و حمایت اتاق اصناف ایران، اتحادیه‌های پوشاک سراسر کشور، وزارت صمت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب و دیگر نهادهای هم‌سو، برگزار می‌شود.
هدف از برگزاری این نمایشگاه، «ارائه توانمندی‌ها و فناوری‌های پیشرفته در زنجیره ارزش صنعت پوشاک، مد، ماشین‌آلات و تجهیزات و توسعه صادرات» است.
همچنین «نگاه ویژه به طراحی و مد با رویکرد ارزش‌های بومی و ملی کشور (ایرانی اسلامی) در هویت و پوشش اقوام»، «نگاه استراتژیک به بازارهای منطقه ای و صادرات محصولات تولیدی ایران با کیفیت و استانداردهای روز دنیا»، «ارائه تکنولوژی و فناوری‌های نوین این صنعت»، «ایجاد گسترش و همکاری مشترک در سطح بین‌الملل» و «آینده پژوهی در صنعت پوشاک» از دیگر اهداف این نمایشگاه بر شمرده شده است.
بدین منظور، امروز ۲۷ تیرماه، نشست خبری نمایشگاه مدکس در محل سالن همایش های اتاق اصناف ایران برگزار شد.
رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت و دبیر هیات عالی نظارت در این نشست گفت: برگزاری هر نمایشگاه در هر رسته‌ای نشانه حیات و نوآوری آن حوزه است. اگر از برگزاری نمایشگاه مد و پوشاک صحبت می‌کنیم بدان معنا است که این صنف و صنعت علی رغم وجود شرایط سخت در مسیر رشد و نوآوری است.
کامبیز معتمد وزیری افزود: امیدواریم این نمایشگاه به نحو مطلوب برگزار شود و در کنار چیدمان غرفه‌ها در کنار هم، اتفاقات خوبی رقم بخورد و همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی برگزار و انتقال دانش روز انجام شود تا تغییر و تحولی برای این صنف ایجاد و همه افرادی که در آن نمایشگاه حضور می یابند، از آن بهره گیرند.
نماینده وزیر صمت و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران نیز در ادامه بیان کرد: دولت مردانی که می‌خواهند دولت را تحویل بگیرند یادشان باشد که یکی از گروه‌هایی که از اسفند ۹۸ آسیب دید، قشر پوشاک بود. امیدوار هستم رئیس جمهور منتخب مطابق قولی که در خصوص مالیات تولیدکنندگان داد، عمل کند و هر چه جلوتر می‌رویم حمایت از تولید افزایش یابد.
ابراهیم درستی گفت: وقتی نمایشگاهی می‌خواهد برگزار شود مهم نیست که مجری آن چه کسی است و اهداف آن نیز مشخص است که باید از قاچاق جلوگیری و از تولید حمایت کند. آن چه مهم است، صادرات است و من امیدواریم روزی برسد که تولیدکنندگان ما بتوانند علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات خوبی هم داشته باشند اما هر صادراتی بستری نیاز دارد و لازم است تا دولت حمایت ۱۰۰ درصدی داشته باشد.
ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران نیز در این نشست، ۱۰ محور ابلاغی اتاق اصناف ایران برای برگزاری نمایشگاه مدکس را قرائت کرد که در ادامه می‌آید:
۱٫ در هنگام برگزاری نمایشگاه هیچ گونه کالایی به فروش نمی‌رسد
۲٫ جامعیت حضور و دعوت از همه دست اندرکاران حوزه پوشاک اعم از صنعتی و صنفی و عضویت در شورای سیاست‌گذاری و نیز حضور در نمایشگاه
۳٫ رعایت مسائل مد و طرح در راستای اعتلای فرهنگ ایرانی- اسلامی
۴٫ برگزاری به شیوه نوین و عدم برگزاری به صورت تکراری و غیر موثر
۵٫ توجه به جذب و توسعه سرمایه‌گذاری جهت نوسازی و توسعه ماشین‌آلات تولید پوشاک
۶٫ توجه به تولید در جهت صادرات و جذب فعالان در عرصه صادراتی
۷٫ توجه به عدم ایجاد هرگونه انحصار و رانت برای شخص یا اشخاص در مسیر برگزاری، تولید و تجارت
۸٫ برگزاری نمایشگاه به صورت کشوری و غیر استانی
۹٫ اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط به ویژه ستاد مبارزه با کرونا استان تهران و سازمان توسعه تجارت
۱۰٫جذب تجار و سرمایه گذاران خارجی جهت بازدید از این نمایشگاه بسیار مفید خواهد بود و اخذ مجوز از دستگاه‌های ذی‌ربط برای دعوت از مهمانان خارجی مورد تاکید است.

به گفته شیرازی، این بزرگترین نمایشگاه  گروه‌های حرفه ای از طراحان و ایده پردازان، استارت آپ ها، فعالان تولید و تامین ملزومات پوشاک، نساجی و تولیدکنندگان پوشاک به ویژه بنگاه‌های کوچک متوسطی که قابلیت برند سازی دارند را گرد هم خواهد آورد./پ/

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =