نشست مدیر کل امور مالیاتی فارس با هیات رئیسه اتاق اصناف شیراز

نشست مدیر کل امور مالیاتی فارس با هیات رئیسه اتاق اصناف شیراز
نشست مدیرکل امور مالیاتی فارس و هیات همراه با حضور هیات رئیسه اتاق اصناف شیراز برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان فارس، دراین جلسه هاشمی رئیس اتاق اصناف شیراز ضمن خیرمقدم و تقدیر و تشکر از تعامل مجموعه مالیاتی، به ویژه مدیرکل امورمالیاتی فارس با اتاق اصناف، ضمن ارائه گزارشی از سهم اصناف در اشتغال زایی و تولید ناخالص در کشور به آسیب های اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا برای صنوف اشاره و همراهی مجموعه های مختلف به خصوص اداره کل امور مالیاتی فارس را در این رابطه مورد تاکید قرارداد .
در ادامه هریک از اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف به بیان برخی از مشکلات و پرسش های مرتبط با امور مالیاتی از قبیل تراکنش های بانکی، اجرای قانون پایانه های فروشگاهی، تمدید یکساله آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده، ابلاغ الکترونیکی و غیره پرداختند.
در ادامه این نشست ناصرهاشمی مدیرکل امور مالیاتی فارس نیز با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اثرات منفی آن بر اقتصاد استان به تشریح تسهیلات سازمان امور مالیاتی کشور در این خصوص پرداخت و گفت: تمام تلاش خود را جهت حمایت و همراهی با صنوف استان خواهد کرد .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون اکثر خدمات مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارایه میشود، در خصوص اقدام سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی بیان کرد: پروژه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از تازه ترین اقدامات سازمان است که به منظور توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامههای سازمان در حوزه مکانیزاسیون فرایندها اجرایی شده و هماکنون مودیان محترم مالیاتی با تایید و ارسال فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها» که از کانال های مختلف الکترونیکی سازمان در دسترس قرار گرفته، از این خدمت نوین بهره مند شوند.
مدیرکل امور مالیاتی استان تسهیلات حمایتی سازمان امور مالیاتی کشور از فعالان اقتصادی، در قالب بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی تا پایان سال جاری را تشریح کرد و گفت : بخشودگی جرائم مالیاتی یک فرصت است و اصناف از این فرصت بدست آمده استفاده کنند .
وی به تکلیف قانونی مودیان مشمول نصب سامانه فروشگاهی اشاره و اظهار کرد: بنا بر ماده 3 آیین نامه اجرایی تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم و تبصره یک ماده مذکور، 15 گروه ( شامل 50 حرف و مشاغل) موظف شدند که پس از ثبت در سامانه سازمان امور مالیاتی، نسبت به نصب و راه اندازی صندوق فروش مکانیزه مورد تایید سازمان امورمالیاتی از اول فروردین ماه سال 99 اقدام کنند.
هاشمی تصریح کرد : نگهداری مستندات یا مدارک مالی حاوی ارقام درست و دقیق توسط صاحبان مشاغل و ارایهی به موقع آنها به امور مالیاتی، بیش و پیش از هرچیز به نفع خود ایشان است; زیرا حسابرسان مالیاتی تنها در صورتی موفق به محاسبه صحیح مالیات مودیان خواهند شد، که اطلاعات کافی و موردنیاز خود را در اختیار داشته باشند.
در ادامه هریک از معاونان و مدیران اداره کل امور مالیاتی فارس با توجه به حوزه مسئولیت خود به پرسش های حاضران در جلسه پاسخ دادند.
در پایان این جلسه تقویت تعامل و همکاری اتاق اصناف با اداره کل امورمالیاتی، مورد تاکید قرار گرفت./ح/