نگرش سنتی اصناف عامل بیتوجهی به صادرات و بازاریابی صنفی

عضو کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران با انتقاد از نگرش سنتی اصناف به تولید و صادرات، تأکید کرد که عدم توجه به بازاریابی و شناخت بازارهای هدف، صادرات محصولات را با چالش مواجه کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، ستار عبادی با انتقاد از نوع نگاه اصناف به مقوله تولید و صادرات گفت: اصناف هنوز با ذهنیت سنتی فعالیت میکنند و به همین دلیل نگرش به صادرات و بازاریابی محصولات در میان فعالان اصناف بسیار کمرنگ است.
وی ادامه داد: با وجود امکانات مناسب در استان خوزستان، از جمله بنادر مهم و موقعیت جغرافیایی مطلوب، فعالان صنفی این استان کمتر به صادرات محصولات خود فکر میکنند و حتی بازاریابی مناسبی برای شناخت نیازهای بازارهای هدف مانند عراق، امارات و بحرین انجام نمیشود.
نماینده استان خوزستان در هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران گفت: در کشور بیش از ۳۸۰ نوع خرما وجود دارد، اما تولیدکنندگان بستهبندی مناسب و جذاب برای محصولات خود ندارند. در حالی که باید خرما را به صورت فرآوری شده و با بستهبندی حرفهای به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود
وی تأکید کرد: بهبود بستهبندی و بازاریابی میتواند نقش مهمی در توسعه صادرات صنفی داشته باشد. توجه به نیازهای بازار و ارتقای کیفیت ارائه محصولات از عوامل کلیدی موفقیت در این حوزه است.