دانش، زیربنای اصلی صادرات است

رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران در رابطه با فعالیت های کمیسیون تولید و صادرات اتاق ایران گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این کمیسیون تدوین برنامه‌های آموزشی برای تولیدکنندگان به منظور افزایش دانش آنها در زمینه صادرات است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، محمدجواد خسروی با بیان اینکه مطلع نبودن کسبه از نیاز بازارهای جهانی چالش اصلی آنها است، افزود: زیربنای اصلی صادرات، دانش صادرات است، اما تولیدکنندگان به این دلیل که آگاهی کافی نسبت به کالای قابل صادرات ندارند، همیشه به سمت بازارهای سنتی رفته‌اند یا داد و ستدهای‌شان محدود و درنهایت بین شهرستان‌ها یا بین دو استان است.
وی در رابطه با ابعاد اقدامات آموزشی در کمیسیون تولید و صادرات گفت: اساس کار آموزشی در این کمیسیون برمبنای افزایش دانش حقوقی و فنی کشور خودمان و کشورهای هدف و مقصد صادرات است.
خسروی همچنین با بیان اینکه هر بازاری سازوکار خود را دارد، افزود: اگر مطالعه درست از کالاهای مورد نیاز کشور مقصد وجود نداشته باشد و نیازسنجی درستی از بازار کشور هدف انجام نشود صادرکننده به طور قطع با شکست مواجه خواهد شد.
نماینده استان اصفهان در هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران اظهار کرد: به منظور حمایت و تشویق صنوفی که فعالیت خرد دارند نیز با سازمان استاندارد و بانک مرکزی هماهنگی‌هایی شده و به دنبال عقد تفاهمنامه‌هایی میان اصناف و این بخش‌ها به شکل مشوق‌های تامین اجتماعی و مالیاتی هم هستیم.