واردات سالانه ۲ میلیون تلفن همراه / بیشتر شکایات مربوط به تعمیرات تلفن همراه است

رئیس كمیسیون تخصصی موبایل در اتاق اصناف ایران از واردات ۲میلیون تلفن همراه در سال خبر داد و تاكید كرد: باتوجه به اینکه تلفن همراه جزو كالاهای بادوام محسوب میشود، واردات آن نیازمندِ خدمات پس از فروش است اما در روند پیش رو افتِ كیفیت خدماترسانی دیده میشود.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی اتاق اصناف ایران به نقل از رادیو گفتوگو، سید حسین ساداتحسینی با اشاره به اینكه اتحادیه وظیفهای از سوی وزارت صمت و اتاق اصناف دارد، گفت: صدور مجوز برای اعضا، نظارت بر مجوزها و رسیدگی به شكایات و نیز قانونگذاری در سطح اتحادیه برای اعضای صنفی، از وظایف ما است.
وی همچنین افزود: در هفته ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرونده شكایت به دست ما می رسد كه ۸۰درصد آن به تعمیرات تلفن همراه مربوط است. در سال بین ۲,۵ تا سه میلیارد دلار تلفن همراه وارد می كنیم كه بسته به مبلغ، سالی دو میلیون تلفن همراه وارد كشور می شود كه موجب ضعف در روند خدمت رسانی خواهد شد.
ساداتحسینی با بیان اینكه فروش تلفن همراه در اختیار اتحادیه دستگاههای صوتی و تصویری و واردات و خدمات نیز در دستِ اتحادیه ما است، ادامه داد: مردم در این زمینه سردرگم هستند، چراکه شركتهای واردكننده خدمات ارائه میدهند و برخی شركتها نیز به صورت مجزا خدماتدهی را عهدهدار هستند.
رئیس كمیسیون تخصصی موبایل در اتاق اصناف ایران خاطرنشان كرد: خدمات پس از فروش در كشورمان ۱۸ ماه است كه یكی از معضلات ما است؛ چراكه بسیاری كشورها این خدمات را یكساله برعهده میگیرند. اما تغییر رویه در ارائه خدمات پس از فروشِ ۱۸ ماهه به زودی اتفاق خواهد افتاد.