بازرسی و رسیدگی به شکایات به صورت برخط انجام شد

رئیس اتاق اصناف مرکز استان قزوین خبر داد: چهار هزار و ۵۰۰ مورد شکایت مردمی از تخلفات واحدهای صنفی در واحدهای نظارتی اتاق اصناف در نیمه نخست امسال ثبت و پیگیری شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران به نقل از ایرنا، ابوالفضل ناصری با اشاره به اینکه شکایت‌های مردمی به طور فصلی و یا درمواقع بروز حوادث بیشتر ثبت می‌شود، افزود: برای مثال در ایام جنگ ۱۲ روزه بیشترین شکایت‌ مربوط به کالاهای اساسی همچون مرغ، گوشت، روغن و برنج بود، این در حالی است که قزوین جزو معدود استان‌هایی به شمار آمد که به هیچ عنوان با کمبود کالا مواجه نشد.
وی افزود: به طور کلی از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ شکایات مردمی ثبت شده که بیشترین آن نیز مربوط به صنوف نانوایی، مکانیک، پوشاک و طلا بود.
ناصری با تاکید بر اینکه بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در قزوین زیرنظر اتاق اصناف استان نیستند، افزود: ۱۰۱ فروشگاه زنجیره‌ای در قزوین فعالیت دارند که خارج از نظارت اصناف هستند و گردش مالی این فروشگاه‌ها نیز به طور مستقیم به تهران منتقل می‌شود و سودی برای اقتصاد محلی استان ندارند.
رییس اتاق اصناف قزوین در رابطه با برنامه‌های اتاق اصناف قزوین، تصریح کرد: خدمات صدور جواز از طریق اینترنت انجام می‌شود و همچنین تمامی فعالیت‌های اتاق درخصوص صدور جواز، بازرسی‌ها و رسیدگی به شکایت‌ها به صورت خدمات برخط انجام می‌شود.