
معرفی کتاب/ خلق مدل کسب و کار
خلق مدل کسب و کار
نویسندگان: الکساندر استروالدر، ایو پیگنیور
تیم مترجمان: غلامرضا توکلی، بابک وطن دوست، حسامالدین ساروقی و بهامین توفیقی
نشر: آریانا قلم
کتابهای زیادی در زمینههای مختلف، به یک شگفتی تبدیل شدند و کتابهای کسب و کار هم از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از همین نمونههای تحول آفرین در زمینه کسب و کار، کتاب «خلق مدل کسب و کار» است که منتقدین به آن لقب کتابی برای شرکتهای آینده دادهاند. تمرکز اصلی این کتاب، روی معرفی ابزار بوم کسب و کار (Business Model Canvas) است و قصد دارد تا به کارآفرینان نحوه ترسیم و برقراری ارتباط میان بخشهای مختلف کسب و کار را بیاموزد.
بخشهای مختلف این کتاب، شامل چگونگی دسترسی پیدا کردن به مشتریان، نحوه ارتباط با مشتریان، فعالیتهای کلیدی تعریف کننده کسب و کار، بخشبندی مشتریان، جریان درآمد کسب و کار و غیره میشود.
پیشنهاد شده است که تا قبل از به جریان انداختن ایده کسب و کار خود، مطالعه این کتاب را در برنامه خود داشته باشید. چرا که این کتاب سوالها و پاسخهایی را در خود جای داده است که با عدم آگاهی از آنها، شاید در آینده با هزینهای سنگین، این درسها را تجربه کنید که قطعا به نفع کسب و کار شما نخواهد بود.