ابهامات مالیات برارزش افزوده را برطرف کنید | اتاق اصناف ایران
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ تیر - ۱۳۹۸  
true
true
ابهامات مالیات برارزش افزوده را برطرف کنید

شفاف سازی قانون مالیات برارزش افزوده در بخش دریافت از تولید تا توزیع ومرجع دریافت این مالیات در چرخه تولید تا عرضه،ضروری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران علیرضا امانی رئیس اتاق اصناف آشخانه بابیان این مطلب گفت: مشخص نیست که چندبار این مالیات دریافت می شود ویا اصلا در کدام مرحله از تولید تا عرضه کالا ،باید دریافت شود و براین اساس شفاف سازی و رفع موارد ابهام در بازبینی مجدد قانون توسط مراجع ذیربط ضروری است.
وی از توافق جدید مالیاتی برای مالیات عملکرد اصناف اظهار رضایت کرد و ادامه داد: تشدید رکود کسب وکار و کاهش دادوستد در بازار واحدهای صنفی را در ادامه حیات موفق اقتصادی با مشکلات شدید روبرو ساخته است.
نماینده اتاق اصناف ایران در خراسان شمالی از مشکلات شدید مالی واحدهای بازرسی ونظارت اصناف خبر داد واضافه کرد:این مشکلات این واحدها را در آستانه تعطیلی و تعدیل نیرو قرار داده است و اتاقهای اصناف در تامین بودجه بازرسی اصناف به شدت در مضیقه است.
امانی با تاکید بر ضرورت پیگیری سهم اصناف از محل جرایم تخلفات صنفی درراستای رفع مشکلات مالی وکمبود امکانات بازرسی اصناف ،اظهار داشت:۲هزار و۷۵۰ واحدصنفی با جواز در آشخانه فعالیت می کنند که ۴۰درصد این تعداد از صنوف تولیدی وخدمات فنی هستند.
رییس اتاق اصناف اشخانه (مانه وسملقان) بااشاره به سال رونق تولید وتاثیر بالای صنوف در اشتغالزایی خواستار حمایت دولت از این بخش در جهت رفع موانع تولید شد.
و افزود:تخصیص تسهیلات بانکی ارزان قیمت، حمایت از این صنوف در بازاریابی داخلی وبین المللی وتهیه مواد اولیه با کیفیت وارزان قیمت از مهمترین اقداماتی است که می تواند مسیراین صنوف را در عملکردی موفق در اقتصاد کشور ،تسهیل نماید.
این فعال صنفی به طرح تسهیم وجوه هم اشاره کرد وگفت: در این طرح شرایط اقتصادی ودرامدی وتوان مالی اتاقهای اصناف خصوصا در شهرستانهای کوچک ومحروم همخوانی ندارد.
علیرضا امانی از گسترش بی رویه و بی ضابطه فروشگاه های زنجیره ای انتقاد کرد وگفت: روند گسترش این فروشگاه ها در شهرهای کوچک هیچ کمکی در تحقق اهداف فعالیت افروشگاه های زنجیره ای ونوین سازی نظام توزیع نمی کند، بلکه تجمیع واحدهای صنفی تحت یک برند مشترک و محلی وپیاده سازی معیارهای نوین توزیع در این برند محلی ؛ بسیار موثرتر از گسترش فروشگاه های زنجیره ای است، در شرایطی که با این گسترش بی رویه شاهد یه فضای کسب وکار غیر رقابتی وناعادلانه میان این فروشگاه ها و واحدهای صنفی خرد وکوچک هستیم./ل

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false