افزایش قیمت ها غیرواقعی است/برند سازی هنر اقتصاد پویاست | اتاق اصناف ایران
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۵ فروردین - ۱۳۹۸  
true
true
افزایش قیمت ها غیرواقعی است/برند سازی هنر اقتصاد پویاست

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس گفت: درست است که ارزش پول ملی ما کاهش داشته اما برخی از افزایش قیمت ها غیر واقعی است.
علی ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی اصناف ایران افزود: وضعیت بازار و شرایط تولید به گونه ای شده است که فعالان عرصه صنعت و اقتصاد با قیمت های ایجاد شده توان کار کردن را ندارند و هزینه های ایجاد شده بر پایه دلار است در صورتی که مردم بر مبنای ریال درآمد دارندو دولت باید فکری برای بالا بردن درآمد مردم داشته باشد.
وی تصریح کرد: ضریب تولید پایین و قیمت تمام شده بالا مانع اساسی رشد تولیدات داخلی است.
ابراهیمی با تاکید بر اینکه گام موثری در زمینه برندسازی برنداشته ایم، افزود: لزوم ایجاد زنجیره ای از فرایند تولید و صادرات بسیار مهم است و در همه جای دنیا بر اساس کیفیتی که محصولات دارند یک عنوان و یا یک شاخصه را تعریف می کنندو با این کار و با معرفی کردن یک کالا اگر خللی هم به آن کالا وارد شود، سعی می کنند با پوشش دادن به آن، برند را حفظ کنند تا بدنام نشود.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، باید در تعامل با دنیا در حوزه سرمایه گذاری خارجی هنر برندسازی را هم بهتر از این ها یاد می گرفتیم، تصریح کرد: در مورد محصولات کشاورزی نمونه ای که می توانست به عنوان یک برند در دنیا مطرح شود، انار ساوه و انار شیراز است که در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود.
وی ادامه داد: در مورد پسته این مساله به صورت جدی مطرح است که هیچ جایی در دنیا نیست که بتواند کیفیت پسته ایران را داشته باشد؛ اما چون روی آن به طور خاص کار نکردیم، نهال هایی از این محصول به کشورهای دیگر برده شد، سرنوشت زعفران را هم که می دانید! و اینها محصولات شاخصی هستند که دیگر کشورها قدرت رقابت با ما را نداشته اند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: تنها چیزی که در فعالیت های اقتصادی ملاک قرار می گیرد و می تواند فعالیت و تولید را تضمین کند، سود آن فعالیت است. در صورتی سود تامین می شود که اعتماد وجود داشته باشد و حالا این اعتماد کجاست، در زمانی که برند معرفی شود و مسوولیت پذیر باشد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، اضافه کرد: بهترین کار برای ایجاد برندها در کشور این است که فرایند تولید و صادرات هر محصول تولیدی را در قالب زنجیره پیش ببریم. برای مثال وقتی قرار است انار صادر بشود از زمان احداث باغ، نگهداری، چیدن میوه و حمل برای آماده کردن و صادرات همه چیز در قالب زنجیره مرتبط با هم پیش برود. در این صورت موفقیت سود محصول تضمین می شود./ع/

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false