از تولید تنها یک اسم باقی مانده است | اتاق اصناف ایران
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ تیر - ۱۳۹۸  
true
true
از تولید تنها یک اسم باقی مانده است

مصطفی گراشی، رئیس اتاق اصناف بوشهر معتقد است مردم از کالاهای باکیفیت استقبال می‌کنند؛ خرید محصولاتی چون پارچه و مواد شوینده نشان از همین موضوع است.

رئیس اتاق اصناف بوشهر در مورد تاکید بر حمایت از کالای ایرانی و توجه به تولید داخلی می‌گوید: «باید علاوه بر فرهنگسازی و تبلیغات به این مهم عمل کنیم. در همین راستا اولین قدم رجوع به خودمان و تحقق این شعار در تشکیلات جمعی است.»

گراشی در ادامه می‌گوید: «باید الزامات رسیدن به این هدف را مشخص کنیم. بگذارید مثالی درمورد محصولی چون چای بزنم: ذائقه مردم چای نامرغوب موجود در بازار را نمی‌پسندد و در عوض مردم از چای بسته‌بندی خوش‌عطر استفاده می‌کنند. جای ارتقای تولید و بسته‌بندی و به‌روز شدن صنایع باید مردم را مجبور کنیم از محصولات بی‌کیفیت استفاده کنند؟»

او درمورد چگونگی رسیدن به تحقق این شعار می‌گوید: «آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای رسیدن به این هدف، چیزی نیست که بتوان طی ۶ ماه و یا ۱ سال به آن رسید. باید صنایع تولید، صنایع فرآوری و… را برای بسترسازی فراهم کنیم . در این راه نیاز به تشکیلات و کمک‌های دولتی و حمایت‌ بانک‌ها است. با تسهیلات ۲۵ درصدی هیچ صنعتی نمی‌تواند با نمونه‌های خارجی رقابت کند. منظورم محصولات درجه‌یک دنیا نیست و بلکه تنها رقابت با کشورهایی در سطح خودمان مد نظرم است. معتقدم حتی با تسهیلات ۱۵ درصدی هم نمی‌توان حرفی برای گفتن در حوزه تولید و رقابت با محصولات مشابه خارجی داشت.»

مصطفی گراشی درمورد استقبال مردم از محصولات داخلی می‌گوید: «ما بارها شاهد بوده‌ایم که مردم از محصولات استاندارد ایرانی استقبال کرده‌اند. برای مثال پارچه کت و شلوار ایرانی میان ایرانی‌ها محبوب است و تقاضا برای آن زیاد است. درمورد مواد شوینده ایرانی هم ماجرا به همین ترتیب است و این نشان می‌دهد مردم درصورت مواجهه به کالای ایرانی استاندارد از آن استقبال می‌کنند و اصلا نیازی به تبلیغ برای جلب توجه مردم به محصولات ایرانی نیست.»

رئیس اتاق اصناف بوشهر در انتها به مسافران نوروزی و تاثیرشان روی شهر بوشهر اشاره می‌کند و می‌گوید: «امسال به لحاظ اقتصادی از مسافران نوروزی بهره‌مند نشدیم. یا اینکه بارها اعلام شد ۷ میلیون گردشگر به استان بوشهر آمدند اما براساس تعاریف استاندارد گردشگرها آورده مالی مشخصی برای آن محیط دارند و بسیار ارزشمند هستند چرا که گردشگر اقتصاد محیط را هوشیار و بیدار می‌کند و این پتانسیل را به حرکت در می‌آورد. در حالی که  مسافرانی که به استان بوشهر آمدند، شب‌ها در چادرهاشان می‌ماندند و تنها موارد خریدشان آب و خوراکی از سوپرمارکت‌ها بود. طوری که شبانه‌روز تمام مسیر ساحلی شهر ما پوشیده از چادرهای مسافران بود و هیچکس نمی‌توانیت در مسیر ساحلی قدم بزند. همچنین طبق آمار ما بر اساس فروش نان و میزان مصرف آرد نانوایی‌ها، حدود ۳ میلیون نفر به بوشهر آمدند که متاسفانه هزینه‌ای در استان نکردند و نتوانستیم از حضورشان به لحاظ اقتصادی بهره‌مند شویم و تنها طبیعت شهرمان آسیب دید.»

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false