برندسازی در صنوف تولیدی / معرفی فروشگاه های عرضه کننده کالاهای ایرانی | اتاق اصناف ایران
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۶ مهر - ۱۳۹۷  
true
true
برندسازی در صنوف تولیدی / معرفی فروشگاه های عرضه کننده کالاهای ایرانی

رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: ایران می تواند با ایجاد نشان (برند) در تولیدات پوشاک، کیف و کفش و چرم، علاوه بر تامین نیاز کشور در صادرات این محصولات موفق شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی روز یکشنبه در جمع روسای اتحادیه های صنفی توانمند در حوزه تولید ملی و صادرات تصریح کرد: دولت حمایت از تولید داخلی را محور برنامه ها قرار داده و درنظر دارد تسهیلات لازم در اختیار صنوف تولیدی کوچک و متوسط قرار دهد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی شده تا ۱۳۰ هزار فرصت شغلی در صنوف تولیدی کوچک با پر کردن ظرفیت های خالی ایجاد شود که دولت در این زمینه پرداخت تسهیلات لازم را درنظر گرفته است.

فاضلی اظهار کرد: به عنوان مثال اتحادیه پوشاک می تواند ظرفیت تولید خود را تا ۲۵ درصد دیگر افزایش دهد و اشتغال ایجاد کند که البته باید تسهیلاتی همچون تخفیف های مالیاتی یا بیمه ای هم به ازای ایجاد هر شغل درنظر گرفته شود.

وی بر تشویق و ترغیب تولیدکنندگان ایرانی بر عرضه مستقیم تولیدات در قالب برند تاکید کرد و گفت: اتحادیه ها می توانند تولیدات اعضای خود را در فروشگاه ها تحت عنوانی مانند “فقط کالای ایرانی می فروشیم” در سطح وسیع به بازار عرضه کنند به طوری که این فروشگاه ها معرف نماد ایرانی تولید باشند.

رئیس اتاق اصناف ایران در عین حال بر این نکته تاکید کرد که روسای اتحادیه ها باید شرایط فعلی کشور را درنظر بگیرند و هیچ گاه احساس ضعف نکنند و با قدرت هر آنچه که در توان دارند، برای معرفی تولیدات داخلی و برند ملی در حوزه فعالیت خود بکار بگیرند.

فاضلی پیشنهاد کرد : با استفاده از ظرفیت موجود واحدهای تولیدی و توزیعی در تهران می توان حداقل ۲۰۰ تا ۵۰۰ فروشگاه را تحت عنوان فروشگاه برندهای ایرانی در حوزه پوشاک، کیف ، کفش و چرم معرفی کرد تا بتدریج این مهم در سراسر کشور ترویج شود.

محمدباقر مجتبایی مشاور عالی اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران نیز در این جلسه گفت: یکی از راه های حمایت از تولید داخلی، مبارزه با قاچاق کالا به ویژه در حوزه پوشاک است.

وی افزود: در جلسات و مذاکراتی که با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا دیگر دستگاه های مرتبط داشتیم، تلاش فراوانی برای حل مشکلات اصناف بویژه صنوف تولیدی و تسهیل فعالیت صنوف انجام شده است. بویژه با حمایت معاون اول محترم رییس جمهوری، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی، در تعامل مثبتی در راستای حمایت از صنوف تولیدی و حفظ و توسعه فرصت های شغلی با اتاق اصناف ایران همکاری دارند.

مجتبایی ادامه داد: هر چند مشکلاتی در اجرای برخی قوانین از قبیل مالیات، مالیات بر ارزش افزوده و یا موارد دیگری در بخش تولید وجود دارد اما همه ما باید تلاش کنیم در شرایط فعلی برای تقویت تولید گام برداریم.

آقای حسینی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گفت: باید برای ایجاد فروشگاه های عرضه کننده برند داخلی تلاش کنیم و مردم را تشویق کنیم تا از این فروشگاه ها خرید کنند تا هم تبلیغی برای تولیدات داخلی باشد و هم باعث ایجاد رونق کسب و کار شود.

وی افزود: باید این حس ملی در مردم ایجاد شود که خرید کالای ایرانی به یک افتخار تبدیل شود و می توان در این خصوص از دو یا سه قلم کالا شروع کرد و سپس به کالاهای بیشتر تعمیم داد.

حسینی بر  اتحاد تولیدکنندگان داخلی تاکید کرد و گفت: باید به تولیدکنندگان و فروشندگان کمک کرد تا به صورت متمرکز تولیدات و برندهای ایرانی را با تبلیغ بیشتری عرضه کنند.

وی ادامه داد: حداقل تا پایان امسال در سه موضوع خاص شامل تسهیلات، ایجاد شهرک های صنفی و همچنین برند، پیشنهادات اتحادیه ها جمع آوری و در اختیار مسئولان ذیربط قرار گیرد تا نسبت به حل آنها اقدام شود.

حسینی تصریح کرد: با حمایت از فروشگاه های عرضه کننده کالاهای ایرانی، با افتخار بگوییم این فروشگاه کالای ایرانی می فروشد و با اطلاع رسانی مناسب در جهت تقویت تولید از فرصت ها استفاده کنیم.

وی افزود: باید از همه فرصت ها برای تبلیغ استفاده کنیم و فقط به تلویزیون اکتفا نکنیم؛ بهتر است در شرایط فعلی، از طریق فضای مجازی، همه مردم را از تولیدات باکیفیت ایرانی آگاه کنیم. تولیدکنندگان داخلی باید در کنار همه فعالیت های خود، تبلیغات را برای فروش تولیدات ایرانی، شروع و ترویج کنند.

در این جلسه که علی عوض پور دبیرکل و هوشیار فقیهی معاون اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران حضور داشتند، هر یک از روسای اتحادیه های صنفی پوشاک، کفش های دست دوز،  کشباف، کفش های ماشینی، خیاطان و پیراهن دوزان مسایل و مشکلات خود را در خصوص تولید و صادرات بیان و بر برندسازی در حوزه تولیدات داخلی تاکید کردند.

در پایان مقرر شد در قالب موارد مطرح شده در جلسه در مجموع ۱۱ کارگروه ایجاد شود تا بتوان هر چه سریع تر و به ویژه استفاده از ظرفیت خرید مردم در شب عید در جهت حمایت از تولید ملی به نتایج قابل قبولی دست یافت.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازی